A lehetetlen EmDrive...

Ami máshol offtopik lenne, itt kitárgyalhatjuk.

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: Sanyi_Laci » 2019.07.29. 09:38

haverusz írta:..A fenébe! Ez nem akar összejönni! ...Az Img feliratú gombot megnyomva csak egy img tag kerül be (nyitó és záró...) a hozzászólásba! Tallózni nem enged, a Copy-Paste nem működik! Help please!!!


Csatolmány feltöltése.
Avatar
Sanyi_Laci
 
Hozzászólások: 2339
Csatlakozott: 2014.03.14. 00:24
Has thanked: 249 times
Been thanked: 434 times

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: István » 2019.07.29. 10:33

Ezzel a logikával a körte alakú felfújt lufinak pedig a szélesebb vége irányába kellene repülni, mert ott nagyobb felületre hat a nyomás, mint a vékonyabbik felére.
A konkrét esetben pedig, kis felületre nagy nyomás hat, nagy felületre meg kis nyomás. Vagyis a hajtóműnek szánt szerkezetnek esze ágában se lesz haladni semmilyen irányban. Ráadásul az egész leírt dolog időfüggő is, gyorsulni kéne a mozgásnak, így idővel egyre nagyobb energiára tenne szert a szerkezet és azt könnyű lenne detektálni. Elég lenne egy tengely körüli pályára kényszeríteni. (perpetuum mobile) Ha jól értelmezem a dolgot?!
István
 
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2016.05.20. 04:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Név: M István

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: haverusz » 2019.07.29. 14:01

A körte alakú lufiról csak annyit, hogy ott anyag tölti ki a rendelkezésre álló teret, nem pedig elektromágneses hullám... Erről majd később, feltéve ha eljutunk a gravitáció új értelmezéséig... :( A hajtómű működését szerintem Newton I. törvénye talán még jobban megmagyarázza. Newton volt talán az első fizikus, aki az erőt úgy definiálta, mint az impulzus (azaz a lendület…) változásának a gyorsaságát. Ebből kiindulva vezethető le az a középiskolai fizika órákról már unalomig ismert összefüggés, ami egyenes arányosságot állapít meg a testre ható erő, valamint a test tömege és gyorsulása között. Ennek alapján a testre ható erő nagysága kiszámolható a következő összefüggéssel:

F = m * a

Az „m” a test tömege az „a” pedig a testre ható erő által létrehozott gyorsulás. Itt érdemes megemlíteni azt a nem általánosan ismert tényt is, hogy ha megváltozik a test haladási iránya, akkor az a fizikában gyorsulás formájában realizálódik! Az EmDrive belsejében mikrohullámok pattognak ide-oda, a hajtómű falainak ütközve pedig mindig irányváltozást, azaz gyorsulást szenvednek el! A hajtómű belsejében a mikrohullámok mennyisége állandó, azaz a tömeg nem változik, azonban a gyorsulás igen. A hajtómű hátulsó, szélesebb részében a mikrohullámok ritkábban ütköznek a hajtómű falaival, mint a hajtómű elülső, keskenyebb részében, azaz a mikrohullámok a hajtómű elülső részében nagyobb gyorsulást szenvednek el, ennek következtében pedig a hajtómű elülső falára ható erő is nagyobb, mint a hátulsó falára ható erő! Az erők eredője pedig előre mozgatja a hajtóművet! Tehát, viszonylag egyszerű, hétköznapi tényeket és a középiskolás fizikát is figyelembe véve már nem is tűnik annyira lehetetlennek a hajtómű!
haverusz
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2019.07.22. 12:44
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time
Név: Szopkó Szilárd

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: Sanyi_Laci » 2019.07.29. 14:19

Amelyik szóba te teljesen beleszerelmesedtél: a nyomás. Nem pedig az erő.
Általános iskola 7. osztály. Ott részletesen elmagyarázzák a nyomás és az erő viszonyát.

Azonkívül az 5. (vagy 6.??) osztályos fizikakönyvet is fel kellene lapoznod, mert összevissza permutálod a Newton törvények sorszámait is.
Avatar
Sanyi_Laci
 
Hozzászólások: 2339
Csatlakozott: 2014.03.14. 00:24
Has thanked: 249 times
Been thanked: 434 times

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: haverusz » 2019.07.29. 14:21

De ahhoz, hogy nyomás legyen kell erő, ...na meg felület is. Én most az erőt írtam fel! Ezzel mi a gond???
haverusz
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2019.07.22. 12:44
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time
Név: Szopkó Szilárd

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: Sanyi_Laci » 2019.07.29. 14:25

Az, hogy közben a nyomás tulajdonságairól beszélsz. Hogy az elülső falra nagyobb "valami" jut, mint a hátsó falra. Na, ez a "valami" ez nem más, mint a nyomás. Nem pedig az erő.
Az erő ennek a felülettel vett szorzata, (integrálja) ami mindkét falra ugyanannyi. Ezért nem emelkedek fel, ha csonkakúp alakú kalapot teszek a fejemre egy elemlámpával megtöltve.
Avatar
Sanyi_Laci
 
Hozzászólások: 2339
Csatlakozott: 2014.03.14. 00:24
Has thanked: 249 times
Been thanked: 434 times

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: haverusz » 2019.07.29. 14:45

Még egyszer mondom: én most az erőt írtam fel! Ez az az erő, amivel a mikrohullámok ütik a hajtómű falait! Amint látod, itt nincs egy francos felület se, még a képletben sincs! Változik az elektromágneses hullámok impulzusa, amikor a falnak ütköznek, ebből adódóan meg erőt gyakorolnak a felületre, megütik a felületet! Itt azonban csak szóban mondom azt, hogy felület! Ha nem tetszik, akkor legyen ...uk-muk-fuk! Azzal, hogy az elektromágneses hullám nekiütközik egy felül... bocsánat, egy uk-muk-fuknak, megváltozik a sebességének az iránya! Azaz gyorsulást szenved el! Mert a sebesség, akár a gyorsulás, vektor mennyiségek! A nagyságon kívül az irány is jellemzi őket! Az elektromágneses hullámok állandó sebességgel haladnak (fénysebesség...) a rezonancia kamrában, de a hajtómű falaival ütközve sebesség változást, azaz gyorsulást szenvednek el! Az elülső részben nagyobb sebesség változást, azaz gyorsulást szenvednek el ezért nagyobb az előrefelé mutató erő is! Ennyi!
haverusz
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2019.07.22. 12:44
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time
Név: Szopkó Szilárd

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: G.Á » 2019.07.29. 21:47

haverusz írta:Oké, azt hiszem, hogy részletesebb magyarázattal tartozok, már ami a szökőárra épülő ...elképzelésemet illeti! (...)

A vízhullámok nemlineárisak, az elektromágneses hullámok meg lineárisak. Az utóbbiak kölcsönhatása a vákuummal eltér a vízhullám-tengerfenék kölcsönhatástól.

De adok egy egyszerű példát, amivel tényleg minden nap találkoznak szakemberek, úgy hívják hogy: Optikai rezonátor.
Kép
Az egyszerűség kedvéért tekintsük a legalsó, konkáv-konvex rezonátort. Itt a fény a jobb oldalon "összeszűkül", miközben ciklikusan ütközik oda-vissza a két tükör között. A te gondolatmeneted szerint ekkor a rezonátorra átlagosan nemnulla eredő erő kellene hogy hasson. A lehető legpontosabb méréseink szerint nem hat.

feltéve ha eljutunk a gravitáció új értelmezéséig

Ha legalább a régi értelmezéséig eljutnánk, az is nagy eredmény volna.

érdemes megemlíteni azt a nem általánosan ismert tényt

Elég sok helyesírási hibával írtad azt, hogy: "szinte mindenki által ismert".
G.Á
 
Hozzászólások: 1080
Csatlakozott: 2016.12.25. 15:27
Has thanked: 57 times
Been thanked: 293 times

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: haverusz » 2019.08.14. 07:59

Bocsánat, hogy eddig várakoztattam a kedves ...olvasókat, de dolgom volt és egy videónak is utána kellett néznem. A videó lényegében az EmDrive működőképességét bizonyítja, bár nem teljesen azt a sejtésemet igazolja, amiről az előzőkben beszéltem, hanem azt a tényt erősíti meg, hogy a hajtómű hátsó falára ható erő a nagyobb és nem a hajtómű elülső falára ható erő! Ennek megfelelően az EmDrive hátrafelé mozog és nem előrefelé! De a lényeg benne van, mégpedig az, hogy MŰKÖDIK! A videó a YouTube-on található és az EmDrive Simulation címet viseli. A pontos címe: https://www.youtube.com/watch?v=VEacNk2uFaM...
haverusz
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2019.07.22. 12:44
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time
Név: Szopkó Szilárd

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: István » 2019.08.15. 04:18

Ezt a videón bemutatott valamit nem nevezném EmDrive Simulation-nak, és egészen másról szól.
Az Emdrive imitálásához a kereten belüli víznek nem szabadna kontaktusban lenni a körülötte levő vízzel és nem kívülről, vízcseppekkel kéne bevinni az energiát, hanem a rendszeren belül gerjeszteni a hullámokat. Ez így inkább egy vitorlás hajó imitálása, vagy egy repülőszárny működése lehetne. Jól látható, hogy a kívülről generált hullámok elhagyják a keretet, túlmennek rajta, így ez akár egy rakéta hajtóműnek is felfogható. Megfelelőbb modell lenne az EmDriverre, ha egy csónakban kialakított medence vizében gerjesztenénk hullámokat és azt figyelnénk kiváltja e a csónak mozgását. A medence (esetleg tartály) alakját meg úgy alakítanánk, ahogy csak akarjuk. „De a lényeg benne van, mégpedig az, hogy NEM MŰKÖDIK!” :)
István
 
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2016.05.20. 04:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Név: M István

ElőzőKövetkező

Vissza: Beszéljük meg!

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég