A lehetetlen EmDrive...

Ami máshol offtopik lenne, itt kitárgyalhatjuk.

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: István » 2019.08.18. 04:03

Sanyi_Laci írta:Meghallgatjuk, azon ne múljon. :lol:

Nem mindig van ez így, de ebben egyetértek Lacival.

Oké, most már fordítsuk komolyra a szót!
Mint tudjuk Münchhausen báró bebizonyította, hogy a saját hajánál fogva fel tudja magát emelni egy ember. Kár, hogy nem készült róla videó, mert akár milyen hihetetlen, még mindig vannak emberek, akik kételkednek a kísérletben. Na mármost, én ezt továbbfejlesztettem, éspedig úgy, hogy ha kihelyezzük az embert az űrbe, akkor ő a saját haját húzva tetszőlegesen gyorsíthatja magát és csak idő kérdése, hogy elérje a fénysebességet. Most azon dolgozok, hogy kiszámítsam, milyen erőt is kell kifejteni a kívánt gyorsulás eléréséhez. Persze túl nagy se lehet, mert a hajunk is kiszakadhat ugyebár. Így tetszés szerint száguldozhatnánk a világűrben. Vannak még problémák, például hogy mi legyen a kopaszokkal? De ahogy az okosok mondják, „Wir shaffen das!”
;)
István
 
Hozzászólások: 95
Csatlakozott: 2016.05.20. 04:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Név: M István

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: haverusz » 2019.08.18. 16:02

Rendben! Mielőtt nekikezdenék, vizsgáljunk meg egy másik dolgot! Tegyük fel, hogy az EmDrive rezonancia kamrájának a belsejét semmi más nem tölti meg, csak a mikrohullámú sugárzás. Tehát a hajtómű belsejében nincs vákuum, hanem egyfajta nyomás uralkodik, amit a mikrohullámú sugárzás kelt. Tehát egyfajta felfújt luftballonként is tekinthetünk az EmDrive-ra, aminek a belsejét nem gáz, hanem mikrohullámú sugárzás feszíti szét, igaz? Az ebből származó nyomás mindenütt egyenlő, tehát a hajtómű hátulsó részében a nyomás egyenlő a hajtómű elülső részében lévő nyomással, azaz ph = pe. A nyomás a felületegységre ható erő, tehát ph = Fh / Ah és a pe = Fe / Ae. Mivel a hajtómű hátulsó és elülső fala egy-egy kör, ezért ph = Fh / R*R*pi és a pe = Fe / r*r*pi. Ha R=2*r, akkor az egyenlőség: Fh / 4*r*r*pi = Fe / r*r*pi. A hátulsó falhoz tartozó oldal nevezője nagyobb és két tört csak akkor egyenlő egy ilyen esetben, ha a számlálója is nagyobb! TEHÁT Fh > Fe! Azaz a hátulsó falra ható erő nagyobb, mint az elülső falra ható erő! ...Hát, ez eléggé ellentétes azzal, amit eddig állítottam. Én ugyebár azt mondtam, hogy a hajtómű akkor működik, ha az elülső és a hátulsó falakra ható erők eltérőek. Nos, ezt a matematika most már bizonyítja! De én meg azt mondtam, hogy az elülső falra ható erő a nagyobb és nem a hátulsó falra ható erő és amit az elektromágneses hullámok impulzusának a változásánál állítottam, az eléggé korrekt és ezt erősíti! Ezt mutatja meg az EmDrive demonstrációs videója is: https://www.youtube.com/watch?v=57q3_aRiUXs Viszont az EmDrive szimulációs videója az előbbiekben emlegetett dolgokat erősíti meg: https://www.youtube.com/watch?v=VEacNk2uFaM Na, most akkor hogy is van ez? ...A fő különbség a két eset között, hogy az EmDrive szimulációs videóban vízhullámok (összenyomhatatlan anyag...), míg az EmDrive demonstrációs videójában tényleges elektromágneses hullámok (összenyomható ...közeg...) játszották a főszerepet! ...Vélemény???
haverusz
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2019.07.22. 12:44
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time
Név: Szopkó Szilárd

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: G.Á » 2019.08.18. 17:37

. Mivel a hajtómű hátulsó és elülső fala egy-egy kör, ezért ph = Fh / R*R*pi és a pe = Fe / r*r*pi. Ha R=2*r, akkor az egyenlőség: Fh / 4*r*r*pi = Fe / r*r*pi. A hátulsó falhoz tartozó oldal nevezője nagyobb és két tört csak akkor egyenlő egy ilyen esetben, ha a számlálója is nagyobb! TEHÁT Fh > Fe! Azaz a hátulsó falra ható erő nagyobb, mint az elülső falra ható erő!

Ha meg akarod érteni, hogy miért hibás ez, akkor javaslom pl Budó Ágoston Kísérleti Fizika I.-éből a hidrosztatikai fejezetek olvasását.
G.Á
 
Hozzászólások: 1083
Csatlakozott: 2016.12.25. 15:27
Has thanked: 57 times
Been thanked: 294 times

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: haverusz » 2019.08.18. 18:57

Inkább magyarázd el, please! :)
haverusz
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2019.07.22. 12:44
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time
Név: Szopkó Szilárd

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: G.Á » 2019.08.19. 12:00

Egyszer már leírtam, de a lényeg: Az üregnek van oldala is, és az erre ható erőnek pont olyanok a komponensei, hogy az üreg egészére nulla eredő erő hat. Csonkakúp esetén még integrálni sem kell, hogy lássuk: a palástra ható erők magasságirányú vetülete éppen kompenzálja az első és hátsó oldalak nagyságának eltéréséből eredő erőt..
G.Á
 
Hozzászólások: 1083
Csatlakozott: 2016.12.25. 15:27
Has thanked: 57 times
Been thanked: 294 times

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: haverusz » 2019.08.19. 13:12

Oké. Értjük, az üreg oldalfalaira ható erők hossztengellyel párhuzamos komponensei pont kiadják az Fh és az Fe erők különbözetét. Erre gondolsz, ugyebár? Kár, hogy a videókban mozgás tapasztalható! Nahát! Akkor mégis csak van erőkülönbség! Öööö... Olyan biztos vagy benne, hogy nincs erőkülönbség? Biztos vagy benne, hogy a hossztengellyel párhuzamos komponensek lehetetlenné teszik a dolgot? És mi van, ha az üreg különböző részeiben változik az idő? Akkor már nem biztos, hogy összejön a dolog! Mert a végső magyarázatom szerint az EmDrive manipulálja a téridőt, pontosabban a negyedik dimenziót, az időt! Az elképzeléseim szerint ennek köszönhető, hogy nem hátra, hanem előre mozog a hajtómű! ...De egyébként igazad van, nincs itt semmiféle látnivaló! Használjuk csak téridőkutatásra a szánalmas rakétákat! Még véletlenül se keressünk új módszereket, akkor talán még a világűrt is sikerülne meghódítani! Musk veri a mellét, hogy menjünk a Marsra! A szánalmas rakétákkal! Abban a klausztrofóbiás Dragon űrkapszulában? Bakker! A Mars utazáshoz legalább egy akkora űrhajó kell, mint a Mentőexpedícióban volt látható! Mégis hogy akar egy ilyet építeni, amikor nincs meg hozzá az infrastruktúra? Szánalmas! ...Ja, egyébként az EmDrive ötlete már a múlt évszázadban is felmerült, még a 70-es években. Kicsit hihetetlennek tűnik, hogy fél évszázad alatt se tudták megcáfolni a működőképességét, nem gondolod?
haverusz
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2019.07.22. 12:44
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0 time
Név: Szopkó Szilárd

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: rasta27 » 2019.08.19. 14:03

Laikus kérdés; bekavarhat a hajtómű működésébe a nemlineáris rezgések rezonanciája?
Avatar
rasta27
 
Hozzászólások: 471
Csatlakozott: 2015.02.24. 18:37
Tartózkodási hely: Kalocsa
Has thanked: 143 times
Been thanked: 26 times
Név: Kiss Dávid

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: G.Á » 2019.08.19. 14:25

Laikus kérdés; bekavarhat a hajtómű működésébe a nemlineáris rezgések rezonanciája?

Ha egy rakéta meghajtását megfelelő frekvenciával lehetne ki-be kapcsolni ahhoz hogy a rakéta valamelyik mechanikai rezgési módusával megegyező frekvenciája legyen, akkor természetesen a rakéta széteshet.
A nemlinearitás legfeljebb csak eltolja a rezonanciafrekvencia értékét (meg egy bizonyos hiszterézist okoz), de egyébként nem lényeges.
Erre gondolsz, ugyebár?

Igen
Kár, hogy a videókban mozgás tapasztalható! Nahát! Akkor mégis csak van erőkülönbség!

Ha a te számításaidat (a te feltételezéseiddel) rendesen csinálja az ember, ez jön ki.
Ezek alapján az általad felvetett gondolatok nem érvényesek a kísérletek esetén.

És valóban. A vízhullámos játékkísérletben aligha lehet rezonátornak nevezni azt a hurkot.
Öööö... Olyan biztos vagy benne, hogy nincs erőkülönbség?

Ha egy lámpát működtetsz, arra természetesen fog erő hatni, a rakéta-elvnek megfelelően. De te egy zárt, ideális üreget szeretnél vizsgálni, amikor meg nincs.

Akkor már nem biztos, hogy összejön a dolog!

Jó, legyen. Lépjenek fel akkora mechanikai feszültségek, amik kettészakítják az üreget. Ekkor az a fele amelyikhez a fényforrás van rögzítve, valóban gyorsulni fog (lásd feljebb).
Összejött, örülhetsz.

Kicsit hihetetlennek tűnik, hogy fél évszázad alatt se tudták megcáfolni a működőképességét, nem gondolod?

Hihetetlennek tűnhet, de pár perc alatt (igazán részletesen pár nap alatt) meg lehet cáfolni azt a mechanizmust, amelyet az EmDrive propagálóinak többsége felvet.
Amit viszont nem lehetett könnyen megcáfolni (mint korábban említettem) az a Woodward-effektus. Ha ez érdekel, itt olvashatsz róla:
https://en.wikipedia.org/wiki/Woodward_effect

These users thanked the author G.Á for the post:
rasta27
Rating: 11.11%
 
G.Á
 
Hozzászólások: 1083
Csatlakozott: 2016.12.25. 15:27
Has thanked: 57 times
Been thanked: 294 times

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: Sanyi_Laci » 2019.08.19. 18:03

Ebben a Woodward effectben jól látom, hogy van egy negatív tömeg? De hát az meg mifán terem? Ahhoz nagyobb impulzus kell mint energia. Ahhoz fénysebességnél gyorsabb mozgás kell. Térszerű négyesimpulzus. Olyan meg nincs. De ha lenne is, nehéz lenne befogni a szekér elé.
Avatar
Sanyi_Laci
 
Hozzászólások: 2342
Csatlakozott: 2014.03.14. 00:24
Has thanked: 249 times
Been thanked: 434 times

Re: A lehetetlen EmDrive...

HozzászólásSzerző: G.Á » 2019.08.19. 18:29

Ha jól értem, akkor egyáltalán nem szükséges hozzá negatív tömeg, csak az, hogy a tömegek értékeit periodikusan lehessen változtatni. Majd később részletesebben is utánanézek.
G.Á
 
Hozzászólások: 1083
Csatlakozott: 2016.12.25. 15:27
Has thanked: 57 times
Been thanked: 294 times

ElőzőKövetkező

Vissza: Beszéljük meg!

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég